Press

Thursday, May 28, 2015

Day 4 - London - Paris

Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Entah kenapa kemalasan melanda nak mengupdate blog ni, cerita tak habis lagi. Ok jom kita sambung untuk hari yang ke 4 iaitu hari terakhir berada di London sebelum pulang ke Paris.

Seawal 8 pagi kita orang check out dan meneruskan langkah. Kali ni saya tidak menempah tiket HOHO,kita orang menggunakan tube (train) sebagai pengangkutan utama untuk hari ni.


Selamat tinggal Bayswater...hari terakhir di sini baru jumpa Malaysian Hall...
Destinasi pertama kita orang ke Buckingham palace dengan menaiki tube dari Station Bayswater menuju ke Station Victoria.

Buckingham palace merupakan tempat kediaman rasmi bagi Ratu Inggeris di London. Di Istana ini jugalah digunakan sebagai tempat bagi segala upacara kenegaraan dan juga merupakan salah satu tempat tarikan pelancong.

Tidak sah kalau dah sampai di London tidak berkunjung ke Buckingham palace. Gigih kita orang mencari tempat ni tau.




Walaupun hari hujan kita orang redah juga. Destinasi seterusnya ke Hardrock Café London yang terletak di Old Park Lane London. Kita orang berjalan kaki lebih kurang setengah jam termasuk tersalah jalan kemudian pusing balik, cabarannnn....dan akhirnya sampai juga ke Hardrock Café London.

On the way ke Hardrock Café London kita orang terserempak pulak dengan tentera berkuda ni.

View memang cantik walaupun kaki lenguh  tapi enjoy...


Dah sampai kan...kena la beli juga walau pun sikit...untuk kenang-kenangan katanya..
Destinasi seterusnya ke Tower of  London . Dari Hardrock Café London kita orang menaiki tube dari Station Hyde Park Corner menuju ke Station Tower Hill.



Dah sampai pun, singgah beli donut sekejap untuk alas perut. Di sini lah tempat wajib mengambil gambar bagi membuktikan yang kita dah menjejakkan kaki di London. Walau pun cuaca tidak begitu baik tetapi pengujung tetap ramai dan kita orang pun tetap tersengih, nanti dalam gambar tak cantik pulak kan.


Berlatar belakangkan Tower of London.

Ini adalah destinasi terakhir kita orang di London. Alhamdulillah percutian di London berjalan dengan lancar dalam suasana yang sejuk tetapi seronok. Banyak tempat-tempat attraction di sini yang tidak sempat kita orang kunjungi disebabkan percutian yang singkat tetapi ia adalah kenangan yang amat bermakna buat kita orang.  Perjalanan seterusnya.....pulang ke Paris.


Mencari platform Eurostar dari London ke Paris..
Sambil menunggu train Eurostar, en. Husband sempat membeli strawberry...anak buah pulak beli croissant untuk alas perut. Sedap strawberry tu tak masam. Anak buah kata croissant kat sini sedap. Di sini sahaja untuk kali ni nanti kan episode seterusnya di Paris ok...babai...

No comments:

Post a Comment